Zalecenia po zabiegu ekstrakcji (usunięcia) zęba

1. Przez 15 minut od zabiegu należy zaciskać w ustach jałowy tampon zabezpieczający, a następnie wyjąć go.

2. Przez 2 godziny po zabiegu (lub dłużej, do przejścia znieczulenia) nie można jeść i pić.

3. Przez kilka dni po zabiegu należy unikać wysiłku fizycznego oraz gorących pokarmów i napojów.

4. W dniu zabiegu nie można palić papierosów, spożywać alkoholu, używać środków pobudzających lub odurzających.

5. W ciągu 24 godzin od zabiegu nie można płukać jamy ustnej, aby uniknąć wypłukania skrzepu zabezpieczającego zębodół.

6. Po ustąpieniu znieczulenia, w razie wystąpienia dolegliwości bólowych, można przyjmować ogólnodostępne środki przeciwbólowe (z wyłączeniem wpływających na krzepliwość krwi, takich jak aspiryna, polopiryna), nie przekraczając zalecanego dawkowania.

7. W celu zminimalizowania mogącego wystąpić obrzęku trzeba wykonywać zimne okłady tak często, jak to tylko możliwe, po kilka minut przykładając chłodny przedmiot przez czystą chusteczkę na skórę policzka. Można użyć watę nasączoną roztworem Altacetu – unikać wówczas kontaktu z oczami!

8. Nie należy ingerować w ranę.

9. Staranna higiena jamy ustnej ze szczególnym uwzględnieniem okolicy poekstrakcyjnej warunkuje prawidłowe gojenie rany.

10. W przypadku przedłużającego się bólu, obrzęku, krwawienia lub gorączki należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie z gabinetem i umówić się na wizytę kontrolną.

11. Można delikatnie używać płukanek antyseptycznych do zębów po 3-4 dniach od zabiegu.

12. Jeśli rana poekstrakcyjna zabezpieczona została szwami, po około 7-14 dniach należy umówić się na wizytę kontrolną połączoną ze zdjęciem szwów.

zalecenia po zabiegu: FAQ